Ditkan
    Diensten
    Brand IdentityOnline StrategieWebsite ontwikkeling
    Methodes
    Purpose OnlineOnline visie implementatie
    Contact

Purpose Online 

Een relatie opbouwen is meer dan een www.

In het tijdperk van social media zijn wij er van overtuigd dat ieder bedrijf naast haar core business een mediabedrijf is. Purpose Online is daarom nog nooit zo belangrijk geweest. Reclame maken is verschoven van eenrichtingsverkeer naar een dialoog met de klant. Tevens koopt de klant omdat ze zich willen associeren met jouw bedrijf.

De hoedanigheid waarin deze ‘why-factor’ naar voren komt is relevant in de wijze waarop een bedrijf haar geld verdiend. De manier van vertellen over de producten/diensten en de interactie aangaan met de consument was daarom nog nooit zo belangrijk. Storytelling helpt het bestaansrecht van de onderneming over te brengen naar de klant.

De online wereld biedt ons de mogelijkheid om de ‘why-factor’ naar voren te laten komen zoals dat past bij de onderneming. Een passende band opbouwen met zowel nieuwe als bestaande klanten en daar het gesprek mee aangaan, ook wanneer zij niet fysiek aanwezig zijn. 

De beste klanten zijn  onderdeel van je merk

Een manier om dit te doen is klanten ambassadeurs van je merk te maken. Merkambassadeurs zijn mensen die hun persoonlijke merkervaring over de organisatie delen met een grote groep mensen of potentiële klanten. Bijvoorbeeld met vrienden, familie of hun eigen bereik op social media; eigenlijk met iedereen met passie en populariteit. Een merk ambassadeur vertegenwoordigt de organisatie wanneer je er zelf niet bent en versterkt het positieve beeld van de organisatie. Een supporter die het merk of producten aanbeveelt en bijdraagt aan de verkoop hiervan.

Zo dicht je het gat tussen de missie van de ondernemer en de manier van vertellen over de producten/diensten alsmede dat er zowel bestaanden als nieuwe klanten aangesproken worden.

Resultaatgericht

Wij van Ditkan geloven dat al deze aspecten een sterke positieve bijdrage leveren aan het bestaansrecht van een organisatie. Dit realiseren wij door het AIDA-model in te zetten. AIDA is een stapsgewijs marketing model waarbij vier essentiële stappen in volgorde doorlopen moeten worden in een reclame-uiting, om je doelgroep aan te zetten tot actie.

1. Attention 

Allereerst probeer je de aandacht van potentiële klanten te trekken waardoor de doelgroep kennismaakt met de boodschap. Dit kan bijvoorbeeld door een commercial zijn. Het doel van deze fase is dat de doelgroep de boodschap opmerkt waardoor er nieuwsgierigheid opgewekt wordt. 

2. Interest 

Wanneer de nieuwsgierigheid is opgewerkt is het belangrijk dat dit veranderd in interesse voor hetgeen een bedrijf aanbiedt. De positieve aspecten van het product of merk moeten naar voren komen waardoor de doelgroep de indruk krijgt dat dit relevant is voor hen. Een mogelijkheid hiertoe is het doen van een aantrekkelijk aanbod of het wijzen op kwaliteitsgarantie.

3. Desire

Drang of verlangen is de derde stap. Deze fase zet de interesse om in een verlangen of drang naar het product of merk. Een reclame-uiting is er op gericht de waarde van het product of merk over te brengen op de consument.

4. Action

Actie is de laatste stap in het AIDA-model, hierin wordt de doelgroep opgeroepen tot het uitvoeren van actie. Een mogelijk onderdeel hiervan is in een reclame-uiting de consument te informeren waar het product verkrijgbaar is. Bovendien is het doel bereikt zodra de actie door de consument is uitgevoerd.

Met deze vier stappen breng je het beslissingsproces van de doelgroep in kaart, alvorens er gebruik van een product of dienst plaatsvindt. Door het verhaal achter de producten & diensten te vertellen brengt u beter zichtbaar waarom jouw doelgroep dit belangrijk moet vinden. Een betrouwbare band opbouwen met klanten, dat is Purpose Online.

Purpose Online

Wat betekenen deze begrippen eigenlijk?

Purpose

Met het woord purpose doelen wij op het bestaansrecht van een organisatie. Op een dieper niveau naar de organisatie kijken waarbij de zingeving sterk zichtbaar wordt voor klanten, een commerciële spiritualiteit. Dit omvat de missie van een organisatie, gezien als het hogere doel dat de onderneming nastreeft. Dit doel wordt verwezenlijkt door de producten/diensten die het bedrijf verschaft. 

Online

Met het woord online doelen we op alle online platforms* waar jouw klanten te vinden zijn. Al deze verschillende plekken beschouwen wij als mogelijkheid om klanten te prikkelen. Door middel van het plaatsen van passende content leer je nieuwe en bestaande klanten kennen.

*(Online platforms: Youtube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Trustpilot & Google Reviews)

Dit kan, altijd.
Wij werken continu aan jouw eerste en volgende stap in het digitale domein.
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
Plan een gesprek

Organisatie

    ContactPurpose OnlineOnline visie implementatieAlgemene Voorwaarden

Services

    Brand IdentityOnline StrategieWebsite ontwikkeling

Socials

    LinkedInInstagramFacebook